Hvad gør C-vitamin ved kroppen?

Hvad gør C-vitamin ved Kroppen?

Vitaminbehandling er oprindelig startet i Tyskland for en del år siden. Her behandler man også i dag med højdosis C-vitamin i drop mod flere sygdomme bl.a. gigt, allergier, tungmetal-og kviksølvforgiftninger, mavesår, bakterie-og virusinfektioner, leversygdomme, alderdomstegn, svamp og kræft mv.

Siden har amerikanerne taget C-vitaminbehandlingen af kræft op til undersøgelse og er kommet frem til den behandling, som vi også anvender i Danmark. Tyskerne anvender C-vitamin kombineret med enten almindelig apoteksmedicin og/eller homøopatica, idet C-vitamin og lægemidler forstærker hinandens virkning uden at forstærke bivirkningerne af lægemidlerne. – Denne fremgangsmåde kan også anvendes i kræftbehandlingen med højdosis C-vitamin. Immunforsvaret kan styrkes ved at kombinere med  homøopatiske præparater.

C-vitamin er et naturligt næringsmiddel, som kroppen har brug for i flere processer:

• Stimulering af hvide blodlegemer og antistoffer, dette medfører en stigning i kroppens immunforsvar.
  • Stimulering af kroppens egen interferonsyntese, dette har betydning ved kræftsygdomme og infektioner.
  • Stimulering af prostaglandiner, som stimulerer T-lymfocytdannelsen
  • Uskadeliggørelse af karcinogener og toksiske substanser, såsom kviksølv, cadmium, bly og andre tungmetaller
  • Uskadeliggørelse af nitrat fra fordøjelsessystemet, som vi indtager med konserverede levnedsmidler
  • Opbygning af kollagen i bindevæv. Bliver bindevævet svækket, er det meget lettere for en kræftknude at metastasere
  • Sænkning af LDL-kolesterol og triglycerider (frie fede fedtsyrer i blodet), mens der er en stigning af det gode kolesterol HDL-kolesterol
  • Stimulering af binyrebarksyntesen
  • Vigtigt led i fedtstofskiftet
  • Indgår i histaminstofskiftet, hvor C-vitamin har en betydelig rolle i opbygningen og udskillelsen af histamin. Dette er af betydning for allergikere.

Det daglige C-vitaminbehov er sat til 60 mg daglig, som er det, der skal til for at undgå skørbug, som tidligere søfarende led af, da de sjældent fik frugt og grønt. Mennesker med  kroniske lidelser kan  indtage mellem 1 – 4 g C-vitamin daglig afhængig af deres situation. Kræftpatienter er i et stort underskud af C-vitamin, hvorfor de får det så godt af store mængder C-vitamin , oftest i drop.                                                                                          😆